lørdag 6. august 2016

Strikkepinneoppbevaring - inngående detaljer


Nå har jeg sydd meg gjennom diverse ideer når det gjelder strikkepinneoppbevaring. Har du kommentarer/spørsmål er det bare å komme med dem, enten under her, eller på mail til overflodenmin@gmail.com så skal jeg forsøke å  svare som best jeg kan.

 Først ut er dette - mønster fra Timotei. Dette har borrelåslukning, og en rad med lommer til settpinnene/ 5-pinnene dine. 
 Og en klaff som brettes over til slutt. Størrelse - utslått: 54*26 cm. Passer for pinner opp til 22 cm. 11 pinnelommer, og en litt større lomme. Sammenbrettet 27*18 cm
Delvis sammenbrettet. Her ser du borrelåslukningen.

Her har jeg fylt i litt innhold.


Så er det favoritten min til hjemmebruk, plass til alle settpinnene, fra nr 2-8, inklusive kvartnummer. Og både korte (15 cm) og lange (22 cm) pinner, siden det er lommer i to høyder. Knytelukning.
Har laget litt forskjellige farvekombinasjoner her også. Strikkekatter

Her er klaffen som hindrer pinnene i å falle ut brettet ned. 
Etuiet er 24 høyt og 43 cm bredt. 28-30 lommer litt etter som.





Her ser du at pinner 15 og 20 cm finner plassen sin. 
Når du har bestemt deg hva du vil ha hvor, er det 
bare å skrive nummer på lommene.



Røde blomster


Så ble det en modell som kanskje er fin å ta med pinner på tur. Hun som har ideen hadde laget en mappe pr pinnestørrlese, Jeg tenker mere dithen at det kan være greit å ha med seg strømpe- og rundpinner i to str til det prosjektet du holder på med, så er litt usikker på om jeg skal sy på nummerlapper. Borrelåslukning og to lommer inni.
Her ser du lommeinndelingen i den blå, den rosa har fire lommer i bredd, så den egner seg for pinner opp til nr fire, denne blå går sikkert greit for pinner opp mot nr 8. Lommene har litt forskjellig høyde, så kan du få med deg 20 og 15 cm pinner, og pinnetupper til løs vaier.

Bred prosjektmappe

Så sydde jeg noen som ligna på den over, tenker at de kanskje kan være greie å ha i den strikkeveska mange av dere har kjøpt tidligere. Disse måler ca 10*22 cm, passer til pinner på maks 20 cm lengde, og egner seg nok best til pinner fra nr 2-4. 3 rom i bredden, 3 lommer, så her kan du få med deg rundpinne, 15 cm pinner og 20 cm pinner og en liten saks. Borrelåslukning.



1 kommentar:

Hei, koselig om du legger igjen en hilsen her, men alle bestillinger sendes gjøres enten via personlig melding på facebook eller på mail til quilt@ntebb.no